1 Mayıs 2006

Yaşama Sevinci ve Mutluluk Üzerine... J.W.v.Goethe


GEFUNDEN

Ich ging im Walde
So für mich hin,
Und nichts zu suchen,
Das war mein Sinn.

Im Schatten sah ich
Ein Blümlein stehn,
Wie Sterne leuchtend,
Wie Auglein shön.

Ich wollt’ es brechen,
Da sagt’ es fein:
Soll ich zum Welken
Gebrochen sein ?


Ich grub’s mit allen
Den Würzlein aus,
Zum Garten trug ich’s
Am hübschen Haus.

Und pflanzt’ es wieder
Am stillen Ort;
Nun zweigt es immer
Und blüht so fort.
J.W.v.Goethe
BULMAK

Ormanda yürüyordum
Öylesine ve kendimce,

Ve hiçbir şey aramamak
İşte buydu niyetim.

Sonra, gölgeler arasında
Bir çiçekcik gördüm,
Yıldız gibi parıldayan,
Bir göz gibi gülümseyen.

Yerinden koparmak isterken onu,
İncecikten bana:
" Solup, ölmemi mi istiyorsun
Tutup, kopararak beni?
"deyiverdi.


Onu kökleriyle birlikte,
Hiç incitmeden çıkarıp,
Güzel evin başındaki,
Büyük bahçeye taşıdım.

Büyük, sakin bahçede,
Ektim onu yeniden.
Şimdi o küçük, güzel çiçek
Büyüyor durmadan, çiçek açıp, gülerek
.

J.W.v.Goethe
Erich From
To Have or To Be
Sahip Olmak ya da Olmak
Çeviren: Aydın Arıtan,
Arıtan Yayınları

Derleyen: Ayhan Görür

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»

Adsız dedi ki...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»