6 Mayıs 2006

Varlık - Yokluk Oyunu üzerine...Ayhan Görür; Yasemin Boran (Yasemince); Lao Tsu,(Çeviriler,Bülent Ecevit)


Varlık - Yokluk Oyunu
Yasemince

"
Okuyorum,
izliyorum,
düşünüyorum.
Ve hepsini düşünüyorum.
Ama hâlâ Descartes'in dediği gibi
"düşünüyorum öyleyse varım"
diyemiyorum.
Kendimi "var" gibi hissedemiyorum.
Tersine düşündükçe daha bir
"yok" oluyormuşum gibi
geliyor bana. "
Yasemin Boran

**
T A O

tao
bir boş kaptır
kullanırsın ama dolmaz
sayısız olanın
erişilmez kaynağıdır
o

keskinliği törpüle
bakışları
yumuşat
çöz
düğümü
toza toprağa bat

derinlerde saklıdır
ama
hep var olandır o
nereden geldiğini
anlaşılmaz

Lao Tsu


OLMAYANIN
YARARI

tekerleğin göbeğini
otuz çubuk bölüşür
ortadaki
deliktir
onu yararlı kılan

bir testi yaparsın
çamurdan
içindeki
boşluktur
onu yayarlı kılan

penceler kapılar
oyarsın odaya
oyuklardır
onu yararlı kılan

olandan kâr gelir
olmayandan yarar

Lao Tsu

Çeviri, Bülent Ecevit
Derleyen, Ayhan Görür

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

Adsız dedi ki...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Adsız dedi ki...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»