16 Mart 2007

Kutlu yaşam üzerine...Chuang Tzu




Kinkaku

Kutlu Yao ve Sınır Bekçisi


Kutlu Hakan Yao, Baharlar ülkesine gitmişti. Ülkenin sınır bekçisi onu görünce pek sevindi: " Aman bir kutlu kişi! Kutlu kişi izin verirlerse kendilerine hayır dualarımı sunayım:

"Kutlu kişiye uzun bir ömür dilerim.."
Yao yanıtladı: "Reddediyorum!"

"Kutlu kişiye zenginlik dilerim..."
Yao yanıtladı: "Reddediyorum!"

"Kutlu kişiye pek çok evlât dilerim..."
Yao yanıtladı: "Reddediyorum!"

Sınır bekçisi sordu: "Uzun ömür, zenginlik, erkek evlât herkesin en fazla istediği şeyler. Sen bunları neden reddettin ki?"
Yao yanıtladı: " Çok oğlu olmak çok dert getirir. Çok parası olmak zahmet getirir. Çok yaşlı olmak çok keder getirir. Bunlar insanın erdemine erdem katan şeyler değildir, bunun için reddettim."

Sınır bekşisi:
" Tüh, ben de seni kutlu biri sanmıştım!" dedi.
"Meğer sen basbayağı bir erdemli kişiymişsin. Gök bin bir insana can veriyor; hepsine de yapacak bir iş buluyor. Çok oğlun varsa, birer iş verirsin herbirine: Ne diye dert edecekmişsin?
Çok paran varsa, dağıtırsın insanlara: Ne diye zahmet çekecekmişsin?

Kutlu kişi şu dünyada kuş gibi yaşar... Dünya Yol'undaysa, bin bir varlıkla mutluluğa paylaşır. Dünya Yol'dan çıkmışsa, kendi doğasına yönelir, amaçsız kaygısız yaşar. Bin yıldan sonra da yaşamaktan yorulursa, teslim eder bedenini, ak bulut gibi Gök'e süzülüp gider... Ne diye keder duyacakmışsın.?"

Sonra arkasını dönüp yürüdü.
Yao ardından koştu: "Bir şey sorabilir miyim.." Sınır bekçisi dönmeden yanıt verdi: "Geçmiş ola! " (12,6)

Chuang Tzu
Taoculuk Üzerine,Meseller-Diyaloglar

Çevire:
Ömer Tulgan
YOL YAYINLARI


Doğu düşüncesini,
güzel çevirileri ile, bizlere kazandıran
ÖMER TULGAN'a çok teşekkürler...
Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: