15 Kasım 2007

The purpose of the revolution...ATATÜRK/TOLSTOY



The Atatürk Revolution
A paradigma of Modernization

Those who have grasped the purpose of the
revolution will always be able to safeguard it.

Mustafa Kemal ATATÜRK

Translated by Prof.Dr.Suna Kili



İnkılâbın hedefini kavramış olanlar
daima onu muhafazaya muktedir olacaklardır.

Mustafa Kemal ATATÜRK


Tolstoy
...


Mensubu bulunduğun sınıfın önünde yalnız üç yol var;
yalnız üç yol:

Birincisi; çalışmak, para toplamak, içinde yaşadığın pisliği ve pisliği artırmak, çoğaltmak...Bu bana çok iğrenç göründü...

İkinci yol; bu rezil hayatla mücadele yoludur ki,bunun için kahraman olmak lâzımdır.Ben ise kahraman değilim...

Üçüncü yol; içmek, keyif çatmak, şarkı söylemek,böylece her şeyi unutmak yoludur ki, ben bunu seçtim.

İşte görüyorsun, kendi kendimin sonunu seçtim.
Tolstoy


Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: