15 Kasım 2007

Kahverengi Pelikan... Makhosazana Xaba (South Africa)



South Africa

*
* * *



Brown Pelican

Kahverengi Pelikan

_/
Acaba ne kadar uzun sürecek şansı, balığın?
Benim şansım kalmıştı benimle
_/



Dört gün sonra, limana yürüyüş yapmak olmuştu,
seni burada arzulamaktan beni vazgeçiren.
Gözetliyordum av peşindeki pelikanları,
yakın, uzak kayıkların ışıkları, her yerde,
yanıp sönüyordu karanlık sularında
bir Key West gecesinin, erkenden.

Dikilmiş duruyordum, çekerek nemli, ılık havayı,
kocaman kahverengi kuşu izliyordum, aşağıdaki,
dolduruyordu askeri gagasının torbasını,
yana doğru, alta doğru,
kocaman görünüyordu, gevşek, uçuk pembe,
kapıyordu yiyeceğini, sabırsızmış gibi,
Acaba, avlanıyor muydu, yeterince?

Sonra ansızın, sen çıkmıştın ortaya.
Kokunu almıştım, duyumsuyordum sırtıma değen

göğüslerini,

geniş sağ kolunu, sağ omuzumun üzerindeki,
duyumsuyordum, köprücük kemiğimde gezinen

parmaklarını.

Kim bilir, neredeydi sol kolun,
nasıldı, yüzündeki ifade acaba?

Kolum kadar uzun bir gaganın koruduğu,
aç aç bakan pelikan,
kararlıydı tok karnına yatmaya.
Islanmış mıydın, yoksa?
Pelikandı bir de, ufacık, koyu gri balıktı,
güçlü kanatlarının birleştiği yerin
sıcaklığında habire çırpınan.

Acaba ne kadar sürecek şansı, balığın?
Benim şansım kalmıştı benimle
yürüyorken ağır ağır Simonton Caddesi'nden yukarı,
Pearlsrainbow'daki odama doğru,
yürüyüş tarzımı benimseyen ağır başlı gecede.
Tadını çıkarmıştım baş döndürücü anların,
teşekkür ettim kahverengi pelikana
seni getirdiği için bana.

Makhosazana Khosi Xaba
(South Africa)


Çeviren: İlyas Tunç
Cumhuriyet Kitap
15 Kasım 2007
Şiir Atlası, Cevat Çapan


Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: