14 Aralık 2006

Kâmil İnsan...Şıblî -Yunus Emre - Zen






Hesti tâcı Ârifan ender cihanı ber çârı terk:
terk-i dünya
terk-i ukba
terk-i hesti
terk-i terk


Ariflik tâcını giyebilmek için dört şeyi terk etmek lâzımdır:
dünyayı terk etmek
âhireti terk etmek
varlığı terk etmek
terki terk etmek


Şıbli

./././././././././././././././

10. YERYÜZÜNDE
Yalınayak bağrım açık, insanlarla haşir neşir,
Yırtık çulum, tozlu yolda ne mutluyum.
Büyü müyü değil beni böyle uzun yaşatan;
Neye baksam diri diri, ağaçlar da taşlar da!

Yorum:Geçitten geçtim artık. Bilmez beni bilge milge. Bahçemdeki güzelliği göremiyor hiç kimse.Pirlerin izlerinden yürümek de niye, niye? Şarap testisiyle gider pazar yerine, sonra elimde asa dönerim evceğizime. Şarapçıya uğrarım, pazarda dolaşırım, kime bir bakış atsam aydınlığa katarım.

ZEN ETİ, ZEN KEMİĞİ
Derleme
PAUL REPS
Çeviren: Nevzat Erkmen

Yol Yayınları

./././././././././

Ete kemiğe büründüm
Yunus olarak göründüm

Yunus Emre

Derleyen:Ayhan Görür

Hiç yorum yok: