23 Ekim 2006

Lao Tsu'dan...Bülent Ecevit












Lao Tsu

HAKÇA YÖNETİM

hakça yönet ulusu
ne kadar çoğalırsa yasalar yasaklar
halk o kadar yoksullaşır
ne kadar keskinse silâhlar
ülke o kadar karışır
ne kadar aklıevvelse insanlar
o kadar acayip işler döner
ne kadar çoğalırsa kurallar yönergeler
hırsızlar o kadar çoğalır

onun için der ki bilge
ben tedbir almam halk düzelir
ben barışçı olurum halk doğru yola gelir
ben birşey yapmam halk zenginleşir
ben isteklerden arınırım
halkın da yalın ve temiz olur yaşamı

YUMUŞAK YÖNETİM
yumuşak yönetilen ülkenin
halkı yalındır
sert yönetim
halkı kurnazlaştırır


OLMAYANIN YARARI
tekerleğin göbeğini
otuz çubuk bölüşür
ortadaki deliktir

onu yararlı kılan

bir testi yaparsın

çamurdan
içindeki boşluktur
onu yararlı kılan

pencereler kapılar
oyarsın odaya
oyuklardır
onu yararlı kılan

olandan kâr gelir
olmayandan yarar

T A O
tao bir boş kaptır
kullanırsın ama dolmaz
sayısız olanın
erişilmez kaynağıdır o

keskinliği törpüle
bakışları yumuşat
çöz düğümü
toza toprağa bat

derinlerde saklıdır
ama hep var olandır o
nereden geldiği anl
aşılmaz

Çeviri: BÜLENT ECEVİT
Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: