21 Mart 2009

Ein Lied der Liebe/Bir Aşk Türküsü...Else Lasker-Schüler



Gün Doğuyor
Fotoğraf, Ayhan Görür

Ein Lied der Liebe
für Sascha
Seit du nicht da bist,
Ist die Stadt dunkel.

Ich sammle die Schatten
Der Palmen auf,
Darunter du wandeltest.

Immer muß ich eine Melodie summen,
Die hängt lächelnd an den Ästen.

Du liebst mich wieder -
Wem soll ich mein Entzücken sagen?

Einer Waise oder einem Hochzeitler,
Der im Widerhall das Glück hört.

Ich weiß immer,
Wann du an mich denkst –

Dann wird mein Herz ein Kind
Und schreit.

An jedem Tor der Straße
Verweile ich und träume;

Ich helfe der Sonne deine Schönheit malen
An allen Wänden der Häuser.

Aber ich magere
An deinem Bilde.

Um schlanke Säulen schlinge ich mich
Bis sie schwanken.

Überall steht Wildedel,
Die Blüten unseres Blutes.

Wir tauchen in heilige Moose,
Die aus der Wolle goldener Lämmer sind.

Wenn doch ein Tiger
Seinen Leib streckte

Über die Ferne, die uns trennt,
Wie zu einem nahen Stern.

Auf meinem Angesicht
Liegt früh dein Hauch.


Else Lasker-Schüler


Bir Aşk Türküsü
Sascha’ya
Sen gittin gideli
Karanlık kaldı bu kent.

Gölgelerini topluyorum
Altında gezindiğin,
Hurma ağaçlarının.

Dallarda gülümseyerek rakseden,
Bir ezgi uğuldamalıyım hep.

Beni yeniden seviyorsun –
Kime anlatayım ki tutkunluğumu?

Akislerde mutluluğu duyumsayan,
Bir bilgeye mi yoksa bir evlenen mi?

İşte biliyorum hep,
Beni ne zaman düşündüğünü –

Kalbim çocuklaşır ansızın
Ve haykırır.

Her sokak girişinde
Durur ve düşlerim;

Güneşle çiziyorum güzelliğini
Ve evlerin bütün duvarlarına.

Gitgide eriyorum
Çizdikçe seni.

İnce sutünlere dolanıyor bedenim
Sarsılana dek.

Heryerde kanımızın,
Asi soylu tomurcukları parıldıyor;

Altuni oğlakların yünündeki,
Kutsal yosunlarda kayboluyoruz.

Uzansa gövdesiyle
Bir kaplan

Bizi ayıran uzaklığın üzerine,
Bize yakın bir yıldız misâli.

Erkenden düşer yüzüme
Soluğun.


Else Lasker-Schüler

Siste Yol
Fotoğraf, Ayhan Görür

Çeviri: Tuncay Özer

http://www.anafilya.org/go.php?go=7d3a1c0150496

AŞK ŞARKISI

Gittiğin günden beri
Şehir karanlık.

Gölgeleri biriktiriyorum
Sen palmiyelerin üstünde,
Altında dolaşırken.

Aynı melodiyi söyleyip duruyorum
Dallarda asılı bana gülümseyen.

Yeniden seviyorsun beni-
Kime sevincimi söylesem?

Bir biçimde düğünlere benzer,
Seslerden sezilen mutluluk.

Beni ne zaman düşündüğünü
He daim biliyorum.

Çocuklaşıyor kalbim
Ve çığlık atıyor.

Yollara açılan her kapıda
Oturup düş kuruyorum;

Evlerin duvarlarına güzelliğini çizmek için
güneşe yardım ediyorum.
(Çeviri eksik)
Elsa Lasker-Schüler

Abant
Fotoğraf, Ayhan Görür

Çeviri: Arife Kalender
Şiir Atlası
Cumhuriyet Gazetesi- Kitap Eki

Hiç yorum yok: