13 Mart 2009

Dertliyim Dostum...Prof.Dr.Yıldız Tümerdem


İstanbul, Türkiye
Fotoğraf -
Ayhan Görür

Dertliyim Dostum
Başım dumanlı dumanlı
ne içkiden ne tütünden
efkârlıyım efkârlı
ne sevdadan ne aşktan
Benim derdim
Ulusal dilinden yoksun
nenelerden dedelerden
sömürülen analardan
çaresiz babalardan
sağlıksız çocuklardan
Benim derdim
kızamıktan ölenlerden
ishâlden eriyenlerden
sarılıktan yitenlerden
aşısız bebeklerden
toprakla belenerek
tetanozdan yitenlerden
Türbeleri dolaşıp
hacı hocaya sığınıp
muskadan şifa umup
okunmuş su içenlerden
Hekime gitmeyenlerden

Dertliyim dostum dertli
benim derdim
beyinleri uyuşmuş
bedenleri tükenmiş
ruhları şeytanla dost
sevgisiz büyüyerek
yok olup bitenlerden
Dağda eli silahlı
sokaklarda sarıklı
ya da çember sakallı
yitip giden gençlerden
Geleceği güvensiz
yaşamı paramparça
ışığı sönük bizlerden sizlerden
Benim derdim
Mustafa Kemal’in
çiğnenen ilkelerinden
devrimlerine
sırt çeviren
uyuşmuş beyinlerden


Dertliyim dostum hem de çok dertli
Yüreğim buruk başım dumanlı
ne içkide ne tütünden
ne aşktan ne sevgiden
Ülkemi düşünüyorum
Ülkem için dertliyim
Benim derdim kendimden
Kendi beceriksizliğimden…

Günlüğümden- 29 Ekim 2003-İstanbul


Prof.Dr.Yıldız Tümerdem


Fotoğraf, Ayhan Görür

Hiç yorum yok: