4 Ocak 2009

Bizden biri...Prof Dr.Agop Kotogyan




İstanbul'u seyreden bir turist...
Fotograf, Ayhan Görür

İşte gerçek aydın ve yurtsever!

  • Ülkemde sefaletin dibinde yaşadım.
  • Çocukluğumu, kolumu kaybettim, ama yolumu kaybetmedim.
  • Bu topraklarda yaşayan tüm insanları kardeşim belledim.
  • Ülkeyi sevmek demek, bu topraklarda geçirdiğin güzel ve iyi günleri sevmek değildir.
  • Yurt sevgisi, iyi günde, kötü günde vatanında kalmak demektir.
  • Boş başak dik, dolu başak ise eğiktir; ben hep eğik gezdim.
  • Kibirden nefret ettim, boş başaklar gibi diklenmedim.
  • Her şeyi biliyorum demedim.
  • Burnumun dikine gitmedim, bilginin ve bilimin ipine sarıldım.
Prof.Dr.Agop Kotogyan


" İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nde
41 yıl çalıştıktan sonra emekli olan
Prof.Dr.Agop Kotogyan'ın öyküsü,
aynı topraklarda yüzyıllardır birlikte yaşayan
Türklerle Ermeniler arasında
nasıl bir sevgi okduğunun göstergesidir."

Prof.Dr.Agop Kotogyan'ın annesinden oğluna...

  • Ciğerim Agop.
  • Baban da okuma yazma bilmez idi, ben de.
  • Sen okudun, can parçam!
  • Biz fukaraydık, sana yeterince destek olamadık,
    ama sen bizin yüzümüzü hiç kara çıkarmadın.

Adnan Binyazar


Cumhuriyet Gazetesi, Pazar Dergisi
Pazar Yazıları, 4 Ocak 2009
Teşekkürler...

Hepimiz aynı teknedeyiz...
Fotograf, Ayhan Görür

Hiç yorum yok: