18 Nisan 2008

Yalnızlık...Cahit Sıtkı Tarancı

Fenerbahçe'de Sis
Fotograf, Ayhan Görür
Şubat 2008

YALNIZLIK

Geniş, siyah gölgesi hayatımı kaplayan,
Tepemde kanat germiş
bir kartaldır yalnızlık.
Kalp çarpıntılarıyla günleri hesaplayan
Bir benim, benim olan
bir masaldır yalnızlık.

Gördüm yapraklarımın bir bir döküldüğünü
Baharda yaşamanın bilmedim nedir tadı.
Gemi yüzü görmeyen bir limanın hüznünü
Kimsesiz gönlüm kadar hiçbir gönül duymadı.

Bir ayna parçasından başka beni kim anlar,
Bir mum gibi erirken bu bitmeyen düğünde?
Bir kardeş tesellisi verir bana aynalar;
Aynalar da olmasa işim ne yer yüzünde?

Cahit Sıtkı Tarancı

(Akademi, 15.5.1931
*Bu şiir Serveti Fünun dergisinin 31.12.1931 ve
Muhit dergisinin Aralık 1931 tarihli
sayılarında da yayınlanmıştır.
Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: