19 Nisan 2008

Benim Gönlüm...Nâzım Hikmet



Beşiktaş
Orkestrası



Gönlü kelebek olan şaire

BENİM GÖNLÜM

Benim gönlüm bir kartaldır,
Nerde güzel görürsem ben:
Haydi derim haydi saldır!
Böyle her an dövüşmekten
Gagasının rengi aldır!..

Göklerinde tek yaşıyor,
Gönüllerin ilâhıdır!
Gönüllerle uğraşıyor,
Her fırtına bir âhıdır!..

Açılınca kanatları,
Gölgesiyle kaplanır yer!
Kızıl, kumral, siyah, sarı
Bütün başlar eğilirler!..

Hiçbir avcı vuramadı,
Vuramaz da zannederim!..
Gönlümün yok başka adı,
Benim gönlüm benim derim!..

Hayır!..Gönlüm bir kartaldır,
Nerde güzel görürsem ben;
Haydi derim haydi saldır!..
Böyle her an kan dökmekten,
Gagasının rengi aldır!..

(Alemdar, 25.9.1336-1920/Akbaba, 5.4.1928)

Nâzım Hikmet


Beşiktaş'lı Dostlarımıza Sevgilerimle...
Derleyen:
Ayhan Görür

Hiç yorum yok: