9 Nisan 2008

Ağa Camii...Nâzım Hikmet


***

İşgal'de Beyoğlu, İstanbul
192 1
* * *

Beyoğlu Ağa Camii

*

Beyoğlu’nda İstiklal Caddesi üzerindedir.
1594 yılında
Galatasaray Ağası Şeyhülislam Hüseyin Ağa
tarafından yaptırılan cami,
daha sonra II. Mahmud döneminde 1894 yılında

onarım görmüştür.

Ağa Camii

Havsalam almıyordu bu hazin hali önce.
Ah, ey zavallı cami, seni böyle
görünce
Dertli, bir çocuk gibi imanıma bağlandım;
Allahımın ismini
daha çok candan aldım.
Ne kadar yabancısın böyle sokaklarda sen!
Böyle sokaklarda ki,
anası can verirken,
Işıklı kahvelerde kendi öz evlâdı var...
Böyle sokaklarda ki çamurlu kaldırımlar,
En kirlenmiş bayrağın taşıyor gölgesini,
Üstünde orospular yükseltiyor sesini.
Burda bütün gözleri bir siyah el bağlıyor,
Yalnız senin göğsünde büyük ruh
ağlıyor.
Kendi elemim gibi anlıyorum ben bunu
,
Anlıyorum bu yerde azap çeken
ruhunu
Bu imansız muhitte öyle yalnızsın ki
sen
Bir arkadaş bulurdum, ruhumu görebilsen!

Ey bu caminin ruhu: Bize mucize göster
Mukaddes huzurunda el bağlamayan
bu yer
Bir gün harap olmazsa Türkün kılıç kınıyla,
Baştan başa tutuşsun göklerin yangınıyla!

(Anadolu'da Yeni Gün, 21 Mart 1337/1921)

Nâzım Hikmet Ran


Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: