8 Ocak 2008

Tanrı'nın Varlığı...Mumammed İkbâl


* * *

Tanrı'nın Varlığı

Dostlarım çoğunlukla:
"Tanrı'nın varlığına inanıyor musun?"
diye soruyorlar.
Bu soruya cevap vermeden önce,
bu soruda kullanılan sözcüklerin
ne anlama geldiklerini
öğrenmeye hakkım bulunduğunu düşünüyorum.
Dostlarım sorularını cevaplamamı istiyorlarsa,
önce "Tanrı", "varlık" ve "iman"dan
(özellikle ilk ikisinden)
ne kasdettiklerini açıklamaları gerekir.
İtiraf ediyorum ki
ben de
bu sözcüklerin
ne ifade ettiklerini anlamıyorum.
Biraz araştırdığımda
onların da benim gibi
birşey anlamadıklarını görüyorum.


Bir Diyalog


Gönül: "Tanrı'nın varlığına şüphe yok!"
Akıl: "Ama aziz evlâdım!
"varlık" benim kuramlarından biri.
Senin bunu kullanmaya hakkın yok!"
Gönül: "Bu daha da iyi ya Aristo'm !*"

*Aristo "İlk Öğretmen" lâkabıyla anıldığı için burada "Aristo'm", "Hocam" anlamında kullanılmıştır.

Muhammed İkbal
Yansımalar
Gençlik Notları
Kaknüs Yayınları


Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: