20 Nisan 2007

A Prayer ( Dua)...James Joyce



* * *


A Prayer


Again!
Come, give, yield all your strength to me!
From far a low word breathes on the breaking brain
Its cruel calm, submission's misery,
Gentling her awe as to a soul predestined.
Cease, silent love! My doom!

Blind me with your dark nearness, O have mercy, beloved enemy of my will!
I dare not withstand the cold touch that I dread.
Draw from me still
My slow life! Bend deeper on me, threatening head,
Proud by my downfall, remembering, pitying
Him who is, him who was!

Again!
Together, folded by the night, they lay on earth. I hear
From far her low word breathe on my breaking brain.
Come! I yield. Bend deeper upon me! I am here.
Subduer, do not leave me! Only joy, only anguish,
Take me, save me, soothe me, O spare me!




James Joyce

Dua


Bir daha!
Gel, ver, teslim et bana bütün kuvvetini!
Uzaktan kısık bir söz fısıldıyor çatlayan başımda
Zâlim dinginliğini, acıklı boyun eğişi,
Dindiriyor korkusunu, önceden yazgılı bir ruh gibi.
Dur, suskun aşk! Alınyazım!

Karanlık yakınlığınla kör et beni, âh merhamet et,
arzumun aziz düşmanı!
Ölesiye korktuğum o soğuk dokunuşa direnmeye kalkışamam.
Çek al benden yine
Bıktıran yaşamımı! Daha eğil üzerime, tehditkâr başınla,
Yıkılışımdan gururla, hatırlayarak, acıyarak.
Ona, bir zamanlar o olana.

Bir daha!
Birlikte, geceyle iç içe, yatıyorlar toprağa. Duyuyorum
Uzaklardan kısık sözlerini fısıldayan çatlayan başımda.
Gel! Teslim oluyorum. Daha da eğil üzerime! Buradayım.
Boyun eğdiren, bırakma beni! Tek sevincim, tek kederim,
Gaspet beni, koru beni, teselli et beni, âh esirge beni!


James Joyce

Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: