28 Ocak 2007

Deyrulzafaran Manastırı,Mardin...Adnan Avuka

* * *
Photograph, Adnan Avuka
Deyrulzafaran Manastırı, Mardin
Deyrulzafaran Monastery,Mardin
"
I am Deyrulzafaran Monastery
I am Deyrulzafaran Monastery 5 km in the east of Mardin.

I have been the patriarch center of global Syriacs over 639 years. I existed long before the Syriac culture. My consruction dates back to the foundation of Mardin province. Do you know? I this part of consruction, stones are locked each other without cement.

I am one of the oldest temples of Solarity. Do you know why I am so far? To lay head together with the nature, the created, and creator.

I am very happy in Mardin. I lived in peace. Saint Efraim, the yhe greatest master of may literature gave inspiration to my body. My language is relative to Arami that Jesus Christ spoke, my root is the oldest Christian community.

I am Deyrulzafaran Monastery that had been important at every stage of the history... Did you know that my people always lived friendly with everybody whatever their religion, language are in Mardin.

I am Deyrulzafaran Monastery worshipping to the God in its glorious structure on wide area...

I am Deyrulzafaran Monastery, always mercifully hosting friend... I am the temple of Hana Dolabani coming from yesterday...
Source: Mardin Governorship web site

Ben Deyrulzafaran Manastarı'yım
Ben Deyrulzafaran Manastarıyım. Mardin ilinin 5 km doğusunda bulunan...

Ben 639 yıl boyunca Dünya Süryanilerinin Patriklik Merkezliğini yaptım. Ama ben süryani kültüründen çok önce vardım. Benin yapım tarihim Mardin ilinin kuruluşuna kadar gider. Biliyor musunuz? Yapımın bu kısmında taşlar harçsıs olarak tavanda kenetlenmiştir.

Ben Şemsiliğin en eski mabetlerinden biriyim. Ben niye böyle uzaktayım biliyor musunuz? Doğayla, yaratılanla, yaradan ile baş başa kalmak için.

Ben Mardin'de çok mutluyum. Hep huzur içinde yaşadım. Benim edebiyatımın en büyük ustası Aziz Efraim, ilham verdi vücudum. Benim dinim İsa'nın konuştuğu Aramice ile akraba, kökenim bilinen en eski Hıristayan topluluğudur.

Ben Deyrulzafaran Manastırı'yım. Tarihin her safhasında çok önemli olan... Biliyor musunuz? Benim insanlarımın dini, dili ne olursa olsun Mardin'de herkesle hep dostça yaşadı.

Ben Deyrulzafaran Manastırı'yım. Görkemli yapısıyla geniş arazide Hakk'a tapınmanın diyarı...

Ben Deyrulzafaran Manastırı'yım, her zaman misafir ağırlayan sevecen bir dost... Ben Hana Dolabani'nin mabediyim. Dünden bu güne gelen...
Kaynak: Mardin Valiliği web sitesi

Mardin'li değerli sanatkâr Adnan Avuka 'nın
Hoşgörülerin Diyarı
M A R D İ N
adlı eserinden alınmıştır.
"
Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: