26 Nisan 2006

Yaşam Ertelenemez, Ânı Yaşa , Carpe Diem... Leo Buscaglia - Jorge Luis Borges


"AN" lar

Eğer yeniden başlayabilseydim yaşama,
ikincisinde, daha çok hata yapardım.
Kusursuz olmaya çalışmaz,

sırtüstü yatardım.
Neşeli olurdum,

ilkinde olmadığım kadar.
Çok az şeyi ciddiyetle yapardım.
Temizlik sorun bile olmazdı asla.
Daha çok riske girerdim.

Seyahat ederdim daha fazla.
Daha çok güneş doğuşu izler,
daha çok dağa tırmanır,
daha çok nehirde yüzerdim.
Görmediğim birçok yere giderdim.
Dondurma yerdim doyasıya ve
daha az bezelye.
Gerçek sorunlarım olurdu
hayali olanların yerine.
Yaşamın her ânını gerçek ve
verimli kılan insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim
eğer,
yalnız mutlu anlarım olurdu.

Farkında mısınız bilmem.
Yaşam budur zaten:
Anlar, sadece anlar.
Siz de ânı yaşayın.

Hiçbir yere yanında termometre, su,
şemsiye ve paraşüt almadan
gitmeyen insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer ,
hiçbir şey taşımazdım.
Eğer yeniden başlayabilseydim,
ilkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım.
Ve sonbahar bitene kadar
yürürdüm çıplak ayaklarla.
Bilinmeyen yollar keşfeder,
güneşin tadına varır,
çocuklarla oynardım,
bir şansım olsaydı, eğer.

Ama, işte, 85'indeyim ve biliyorum...
Ölüyorum.

Jorge Luis Borges

(1899-1986)
Arjantin



Yapamadığım Şeyler
Anımsıyor musun yeni arabanı
ödünç alıp çarptığım günü?
Öldüreceğini sanmıştım beni, öldürmedin oysa.

Anımsıyor musun seni zorla sahile götürdüğüm,
yağmur yağacağını söylediğin ve
yağmurun yağdığı günü?
"Söylememiştim sana" demeni beklemiştim, demedin oysa.

Anımsıyor musun kıskandırmak için seni
başka oğlanlarla oynaştım ve
senin kıskandığın günleri?
Terkedeceğini sanmıştım beni, terketmedin oysa.

Anımsıyor musun çilekli pasta düşürüp
arabanın paspasını kirlettiğim günü?
Tokatlayacağını sanmıştım beni, tokatlamadın oysa.

Anımsıyor musun dansın resmî giysili olduğunu
söylemeyi unuttuğum ve


senin kot pantolonla geldiğin günü?
Bırakacağını sanmıştım beni, bırakmadın oysa.

Evet, yapmadığın çok şey vardı.

Ama dayandın bana, sevdin beni,
korudun beni.

Çok şey vardı,
benim de senin için yapmak istediğim,
Vietnam'dan döndüğünde.

Dönmedin oysa.

LEO BUSCAGLIA
Yaşamak, Sevmek ve Öğrenmek
Sayfa: 88,89
Çeviren: Nesrin Kasap


Derleyen: Ayhan Görür

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

Adsız dedi ki...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»