11 Eylül 2009

Her insanın Tanrı olduğu anlar vardır!..Sabahattin Eyüboğlu



Bedri Rahmi Eyüboğlu

Erimek
Erimek belirsizce her şeyde
Karışmak sulara yıldızlara
Sinmek kokusuna mor menekşenin
Yanmak damar damar nefes nefes
Yaşamak tükene tükene
Bedri Rahmi Eyüboğlu

_/ Her insanın Tanrı olduğu anlar vardır! _/

,,

Mavi ve Kara
(...)
Parasız hiçbir şey yapılamaz oldu, biliyorum.

İdeal, ülkü, mefkûre apartman adı olmaya başlayalı
gençliğin gözünden düştü, biliyorum.

Para düşünmeden sanat ve bilim derdine düşen enayi sayılıyor ya da kuşku uyandıryor, biliyorum.

Bağımsızlığı herkesden çok gerekseyen sanatçı geçinmek,
çoluğunu çocuğunu geçindirmek zorundadır, biliyorum.

Kazandıkları paraya layık olmayan insanlar arasında yaşayan
sanatçıya paraya boşver demek gülünçtür, biliyorum.

Ama
bütün bu gerçeklere
inat,
sanatı paranın, maviyi karanın
üstüne çıkaranlar var ya?
Binde bir de olsa var ya?
İşte onlar sanatçı:
Üst tarafı mamatçı!
Çok mu sert oldu bu yargı?
Yumuşatalım biraz:
Bütün mamatçıların
sanatçı olduğu zamanlar vardır.
Aynı şeyi bir başka türlü söyleyelim:
Her insanın Tanrı olduğu anlar vardır
!

,,
Sabahattin Eyüboğlu

Bedri Rahmi Eyüboğlu

Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: