4 Eylül 2009

Ben, gerçeği yazarım, benim sevgim gerçek ya...William Shakespeare


William Shakespeare
XXI
So is it not with me as with that Muse
Stirr'd by a painted beauyt to his verse
Who heaven itself for ornament dort use
And every fairwith his dort rehearse,
Making acouplement of paoud compare
With sun and moon, with eaet and sea's rch game,
With April's first-born flowers and all things rare
That heaven's air in this huge rondure hems.
O, ley me, true in love, but truly write,
And then believe me, my love is as fair
As any mother's child, thouth not so briht
As those gold candles fixded in heaven's air.

Let them say more that like of hearsay well;
I will not praise tha purpose not to sell.

William Shakespeare

XXI
Ben, başka bir ozanım, Öbür manzumeciler
Boyalı güzel görür, kalemi alır ele,
Göğü tutup onunla, yazdıklarını süsler,
Her güzeli benzetir gönlündeki güzele.
Hem de ne şatafatlı teşbihler, çifter çifter:
Güneşle ay; toprağın, denizin cevherleri,
Nisan tomurcukları, nice bulunmaz şeyler,
Yeryüzünü kuşatan o cennet çemberleri...
Ben, gerçeği yazarım, benim sevgim gerçek ya:
İnan olsun, sevgilim, güzellerin güzeli,
Ana yavrusu gibi, pek parlak olmasa da,
Gökyüzünde yanan o altın kandil misali...

Onların boş lafları olamaz benim işim:
Satacak değilim ki, niçin övecekmişim.


William Shakespeare

SONELER

Türkiye İş Bankası, Kültür Yayınları
Çeviri: Talât Sait Halman


Değerli Dostum
Adnan Binyazar'a

Sevgi ile...
Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: