18 Mayıs 2017

7.Türkan Saylan Sanat ve Bilim Ödülleri/8.Anma Töreni

*




* * *

Arife KALENDER
* * *

KAPILAR

kapılar ilkin nereye açılırsa
gördüm kapanır, ne ilki ne sonu var

ağladım bir filmde, bana değdi kurşunlar
sustu ağzım yanıyordu ormanlar

tarihi kundakladım, beni aramadılar
kundakçının kadın olduğunu belki de ummadılar

şeytan bende yaşarmış, öyle buyurmuştular
bir erkeği kandırdım, can yaktım inanmazlar

güven ve ihanet mahkemesinde kim ise yargıç
ten mi suçlu, tin mi suçlu ey onları soranlar

erdemin aşka mı altına mı meyli var
erdem hangi zindanlarda kaybolur, ihanet sunar

harfleri ödünç aldım ölümden yaşamlardan
yazsam kalem, söylesem dilim yanar

ben buraya aklı boş, yüreği yavan gelmedim
gelene kadar bentler yıktı içimdeki feryatlar

bekçi aradı gecemin yollarını
hırsların hırsızlığını yaptım, beni bağışlasınlar

işte çaldıklarım diyorum ortada her şey
selin topraktan, yağmurun aldığı kadar

katlara indim, çıktım katlardan yukarıya
katran soluduğum yolda temyiz bekliyordu umutlar

görülür fotoğrafı unutulmuş albümde
kimileri göçer gider, göçmezlere varırlar

göçmezlerin delisi kim, kimdir gecelerde çıplak
tanrılar zamanın yerlisidir, şairdir uyumazlar


Arife KALENDER
***
Derleyen: Ayhan Görür


Hiç yorum yok: