6 Haziran 2009

Bilsem ki...Rıfat Ilgaz



Rıfat Ilgaz "Beyazlığı"...
Fotoğraf, Ayhan Görür

Bilsem ki...

Bu ayaklar benden hesap soracak,
Bir düşüncenin peşinden dolaştırdım
Sokak sokak.
Bu baş, bu eğilmez baş da öyle...
Bazı sarhoş bazı, bazı yorgun
Her zaman bir yastığa hasret!
Bu ciğer de hesap soracak,
Esirgedim, güneşini, havasını.
Bu ağız,bu dişler, bu mide...
Ne ikram edebilirim ki bol keseden!
Bu bilekler de hesap soracak,
Göz yumdum çektikleri eziyete.
Bilsem ki kimsenin parmağı yok
Bu sürüp giden işkencede;
Kılım bile kıpırdamadan bir sabah
Çekerdim darağacına kendimi
Bilsem ki suç bende!..

Rıfat Ilgaz


Rıfat Ilgaz
" Bu ayaklar benden hesap soracak
Bir düşüncenin peşinden dolaştırdım
Sokak sokak..."
diyor...
*
Bana göre;
Rıfat Ilgaz,
düşüncenin peşinden koşmamakta,
genelde,
hakkın,
aşkın ve doğrunun peşinden koşmakta,
evrensel değerler O'nu
güçlü kılmaktaydı.

Derleyen: Ayhan Görür

Hiç yorum yok: